Ospatarul e ca omul de la tv

multumesc11

Se termina vara. La cinci stele sau la doua margarete, ne-au servit niste oameni. Probabil lumea nu ii baga in seama prea mult. Ei sunt acolo pur si simplu.
O data pe an macar…aleg sa le multumesc celor buni.
La fiecare sfarsit de vacanta imi aleg o “victima”. Scriu un bilet in limba mea, sau a lui (in romana e mai interesant, pt ca daca e strain, ii va lua ceva sa afle ce am scris)…si ii las o suma de bani. suma ramane secretul meu.

Ospatarul bun se distinge clar. Iti poate face ziua. Stie ce sa iti recomande. Te citeste. Iti face cu ochiul cand ceva din meniu nu trebuie comandat. Sunt sigur ca si voi v-ati intors la un restaurant numai pt personal. Ospatarul bun te face sa simti ca e mai mult in echipa ta decat in echipa patronului. Daca ii ceri sa aleaga el vinul nu se va arunca la cea mai scumpa sticla din lista.

Munca lui e ca munca in televiziune. E tot mai greu sa ii vezi pe cei buni, corecti si pasionati printre oportunisti si fanfaroni.
Ne-am obisnuit sa ne uitam la ei ca la niste pungasi, care vor sa ne incarce nota sau care ne scuipa in farfurie daca nu lasam bacsis suficient. Se intampla si in alte cazuri: taximetristi, vanzatori, functionari, portari..etc

Nu trebuie sa va conving eu ca intre ei sunt unii care pun suflet in ce fac. Si de asta isi fac treaba bine. Sunt multi. Si trebuie sa ne zambeasca chiar daca au o zi proasta. Si lor le mor rude, li se imbolnavesc prieteni. Si pe ei ii parasesc iubitele. Cu toate astea, aleg sa nu o arate, pt ca asta ar insemna sa isi bata joc de munca lor.

Respect.

Afisari: 7983 | Publicat la: 24.08.2014 12:14 in: , 15 comentarii »
 

15 Responses to “Ospatarul e ca omul de la tv”

  1. Foarte adevărat!!!!

  2. Din pacate au ramas putini cei care stiu sa aprecieze aceasta meserie. Respect pentru cei ca tine!

  3. In calitatea dvs de formator de opinie, părerea mea este ca aceasta paralela intre ospatar si om de televiziune nu este cea mai fericita. Omul de tv, s-ar putea sa aibă ceva mai multi ani petrecuti in fata cartilor si a caietelor, sa-si di petrecut ceva mai mult timp pe băncile scolii, nopti pierdute pt studiu, ani din viata petrecuti in facultate pt a reusi să-și faca o carieră. Îmi pare rau ca nu le aratati acelasii respect si altor oameni care au invatat o viata si pe care dvs nu ii vedeti (oamenilor de laborator, chimiștilor, inginerilor, biologilor, altor bugetari care muncesc si nu iau spagă. Poate ca este timpul sa ne ridicam in pic standardele si sa mai spunem o vorba buna si despre alte mwserii care merita într-adevăr apreciate si care aduc un mare aport binelui comun.

  4. Foarte frumos gestul tau, Dani !
    Jos palaria!
    Traiesc cu un ospatar, si te asigur ca tot ce ai scris aici e adevarat…
    Respect..

  5. Foarte bine punctat. Si nu e vorba numai de ospatari. Sunt foarte multi care lucreaza cu oamenii si trebuie sa le zambeasca mereu. Chiar si voi, in televiziune, trebuie sa zambiti si sa ne faceti sa zambim chiar daca sunteti obositi, suparati sau nu va simtiti bine. Mult respect oamenilor care ii pun pe ceilalti mai presus de ei insisi.

  6. Salut ! Sunt ospătar de vreo 10 ani și ma bucur sa văd ca mai sunt printre voi vedetele….Cei ca tine care apreciază munca și meseria noastră. Am lucrat vara asta la un restaurant in Neptun,si vreau sa te rog sa mentionezi ori in emisiunea care o aide ddimineață sau intr-un comentariu aici ca majoritatea oamenilor care vin nu știu ce înseamnă să vii la restaurant. Se așteaptă ca mâncarea sa vina repede și dacă nu le convine ceva încep să țipe la noi …sau sa ne umilească .Cat despre bacșiș …hmm putini sunt cei care mai respecta regula.Multa lume ne invidiaza pe noi ospatarii ca primim bacșiș. Va spun foarte serios ca am trăit din 100 de lei pe săptămână, salariu,și inca 100 din bacșiș. Comparativ cu 5 ani in urma turiștii care au fost la mare anul acesta sunt mult sub nivelul celor de atunci.Iti Mulțumesc ca respecți ospatarii. Mult succes în continuare iți doresc! Daca vrei să mă contactezi maryo_darius@yahoo.com este adresa mea de mail.Cu stima și respect. , Mario

  7. Felicitari Dani,toata stima pentru cuvintele frumoase,la adresa unor oameni care muncesc si nu sunt apreciati,cum probabil se intampla si in domeniul in care activezi tu!

  8. Hmmm… frumoasa poza!

  9. Glumesti! Toti sunt pusi pe capatuiala.Sunt draguti cu tine,dar nu cu omul de rand. Si n-am inteles,de ce sa-i las ciubuc?Mie ,in munca mea nu-mi lasa nimeni.Am negociat un pret ,ala ramane.

  10. Frumos gest! Oameni printre oameni…
    Tu ai fost intotdeauna special. 🙂

  11. Un gest tare frumos 🙂 e adevarat ca eu nu prea am intalnit ospatari draguti, probabil din cauza faptului ca eu nu merg in locuri scumpe in care zambetul trebuie sa fie obligatoriu trecut in cv si nici nu sunt persoana publica. Dar ideea nu este cui ii este adresat acest multumesc, ideea este ca e tare frumos sa stim sa fim recunoscatori si sa incercam sa facem gesturi care sa le aduca zambetul pe buze celorlalti.

  12. felicitari ! frumos articol si sunt de acord cu tine. Intr-adevar, sunt o gramada de pungasi si in alte cazuri. Astazi mi s-a intamplat in cazul taximetristilor. Am vrut sa iau un taxi de la 13 septembrie pana la spitalul theodor burghele din soseaua panduri. Google maps mi-a aratat o distanta de 1,8 km. Taximetristul mi-a cerut 30 lei. Sa-mi cada fata. I-am cerut socoteala iar el n-a avut alta explicatie decat ca e aglomeratie. “Pai nu aveti tarif per kilometru?” “30 lei pentru 2-3 km? Mi se pare exagerat de mult”i-am zis. M-am dat jos din taxi si am decis sa merg cu troleibuzul, unde am platit 5 lei.

  13. Adriana,eu sunt ospatar si nu am fost pus pe “capatuiala” cum ii spui tu,niciodata,am fost dragut ai m-am purta intr-un mod profesionist indiferent pe cine am servit..
    Nu cred ca tu te duci la restaurant si negociezi preturile din meniu,si nici nu cred ca mananci foarte des in restaurant ca sa stii cu adevarat ce inseamna asta..Imi pare rau sa spun asta,dar daca ar fi toata lumea ca tine probabil ar exista doar autoservire si bufet suedez.

  14. 🙂

  15. Sincer, cam greu sa se nimereasca nu ospatar bun. In loc sa ma intorc in acea locatie, aleg alta din cauza faptului ca ospatarii nu si0au facut treaba bine. Ii inteleg ca au si ei problemele lor, dar chiar sa iti greseasca comanda?

Lasa un comentariu